3 weken verder

23 december 2018 - Reidsdale, Australië

Vandaag weer een nieuwe blog! Het is nu zondagavond en inmiddels ben ik hier precies 3 weken. De school/zomervakantie is afgelopen week begonnen, wat betekent dat ik op mijn werkdagen alle 3 de kinderen heb. Gelukkig zijn ze inmiddels al goed aan me gewend en ik ook aan hen. Ik kan steeds beter meedraaien in het gezin. De afgelopen weken heb ik niet stil gezeten, zo heb ik mijn RSA certificaat gehaald, wat betekent dat ik nu legaal in de horeca mag werken en alcohol mag schenken. Omdat ik best veel vrije tijd heb ben ik gaan solliciteren en heb ik een baantje gevonden in de lokale pub/bar, wat ook een hotel is. Ik werk daar donderdag overdag, vrijdagavond en om de week op zaterdagavond. In de pub komen voornamelijk locals die graag alles van me willen weten, een nieuw gezicht valt erg op hier. Iedereen is wel echt ontzettend aardig en behulpzaam gelukkig.

Om even terug te komen op mijn vorige post, het kampeerweekend was erg leuk! We zijn naar Narooma gereden (kustplaats) waar ik voornamelijk mn eigen gang kon gaan. Ik heb een flink stuk langs de kust gefietst en prachtige stranden gezien met onder andere papegaaien, pelikanen en zeehonden. Tijdens dit weekend ben ik ook flink verband, de zon is echt ontzettend sterk.

De week erna ben ik begonnen met autorijden, erg wennen aan de andere kant van de weg en in een automaat. Het was ook erg slecht weer, veel regen en onweer wat het er niet makkelijker op maakte. Delen van de weg zijn onverhard en er zitten veel gaten in de weg. Inmiddels gaat dit een stuk beter en kan ik met een gerust hart alleen op pad haha. Afgelopen week kwam ik een kudde van 500 schapen tegen waar ik dus gewoon doorheen moest rijden, sindsdien voel ik me helemaal geïntegreerd in het country leven haha. Veel mensen doen hier ook aan line-dancen en country muziek wordt hier grijs gedraaid.

Vandaag ben ik een dag naar Canberra geweest en heb ik Simone ontmoet, zij is daar au-pair. Het was prettig om weer even Nederlands met iemand te kunnen praten en het was ook gewoon heel gezellig! Zij heeft mij ook toegevoegd in een groepsapp met andere Nederlandse au-pairs die rondom Canberra wonen. Het is leuk om ervaringen te kunnen delen en eens wat met elkaar af te spreken!

Over 2 dagen is het kerst, wat een hele happening is hier. De kerstman is overal te zien en onder de boom liggen talloze cadeaus. Toch heb ik nog helemaal geen kerstgevoel omdat het weer hier zo zomers is nu. Het schijnt 35 graden te worden deze week, anders dan in NL haha. Maar ik klaag niet :)

Fijne kerst iedereen en alvast een gelukkig 2019!

Liefs Nadia

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Reinier en Thea:
    23 december 2018
    Leuk hoor ! Je wordt al helemaal Australisch ! Links rijden in zo ' n grote auto en tussen de schapen door alsof het file rijden is. Het is een heel andere wereld. 🚙😎🎄We wachten weer in spanning op je volgende verhaal. Het is heel gezellig te lezen. Fijne Kerst.
  2. Leontine:
    23 december 2018
    Leuk!! Best wel een beetje raar om links te rijden denk ik 😊 ben benieuwd naar je volgende verhaal! Geniet van de kerst🌲😘
  3. Sumatera De gelder:
    23 december 2018
    Super leuk! Gaaf ook dat je contact hebt met ander au pairs, enjoy! Xxxx
  4. Roelie Krabman:
    25 december 2018
    Hallo Nadia .
    Fijn zo te lezen dat het goed het is een hele belevenis ik kan mij inleven wat je ziet .
    om dat ik er ook ben geweest voor al allerlei vogels en de stranden doe je voorzichtig met
    de zon die erg sterk daar waarschuwde mij ook Kerstdagen zijn bijna voor bij .bij jou
    Wens je het beste met nieuwjaar stuur ik je een mail .
    Oma van Kasteel is dan ij bij mij
    veel Liefs Roelie .
  5. Laura van der Burg:
    26 december 2018
    Gave ervaring hoor meis. Lekker bezig! Jij ook fijne feestdagen 🎄🥂
  6. Roelie Krabman:
    31 december 2018
    Hallo Nadia .
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt ??
    oma van Kasteel en tante roelie wensen je een goed nieuwjaar 2019 het is heel wat anders nu in Australia om dit mee te maken .het is bijna bij jou nieuwjaar ?
    Oma is bij mij om dit te vieren .
    Wij zitten samen achter de computer om naar jou te mailen ?
    Geniet er van en veel liefs van Oma van Kasteel en tante Roelie By by ,