Jetlags en kangoeroes

5 december 2018 - Reidsdale, Australië

Bij deze mijn eerste reisverhaal! Op dit moment is het nu woensdag 5 december 22.15u. Afgelopen zondag ben ik na een lange en slopende reis eindelijk aangekomen bij het gastgezin. Na 2 vluchten van in totaal 23 uur heb ik nog 4 uur in de trein gezeten, waarna ik opgehaald werd en nog een uur in de auto moest. Tijdens mijn reis in de trein en auto heb ik mijn ogen uitgekeken (ondanks dat ik echt kapot was) en ook de eerste kangoeroes gespot. Overigens was de trein een halfuur vertraagd, wat dat betreft weinig verschil met Nederland.

Tijdens het laatste uurtje in de auto werd het me echt duidelijk hoe afgelegen het gezin woont. Af en toe kom je een oprit tegen met een stuk of 5 brievenbussen en dat is het. Veel koeien en schapen en af en toe een dode kangoeroe langs de weg. Die schijnen overigens gewoon voor de auto te springen, daarom hebben veel auto’s een soort stalen bumper aan de voorkant. De oprit naar het huis zelf is een onverhard bochtig stijl paadje. Het is de bedoeling dat ik zelf ook ga rijden, ben benieuwd hoe dat gaat want ze rijden hier links.

De eerste volle dag heb ik doorgebracht in het plaatsje braidwood, de kinderen waren namelijk naar school. Iedereen kent elkaar en mensen zijn super vriendelijk. Ik ging een bankrekening openen en het meisje dat me hielp herkende het adres en wist meteen bij wie ik woon. Eind van de middag ben ik naar Katie’s werk gelopen en vanuit daar gingen we met de kinderen door naar een soort zwemles, totaal niet vergelijkbaar met hier. Dinsdag en woensdag zijn mijn vaste dagen met de 2 jongste kids, erg leuk maar nog wel erg wennen. Vandaag kwam de kerstman op de kleuterschool, was ook erg leuk om te zien. Het is vergelijkbaar met sinterklaas, er liggen bergen cadeaus onder de kerstboom en de kinderen mogen om de dag een cadeautje open maken. Tijdens de ‘christmas party’ konden de kinderen buiten een soort parcours afleggen en ouders zaten met hun picknick kleedjes en biertjes op het gras. Even later werd de BBQ aangestoken.

Vrijdag gaan we een weekend kamperen aan de kust, ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. Ik heb nog best wel last van de jetlag, hopelijk is dat tegen die tijd al een beetje bijgetrokken. Overigens heb ik inmiddels een Australisch nummer, maar via Facebook ben ik sowieso bereikbaar. I’ll keep you posted!

1. Leontine:
    5 december 2018
    Hoi hoi, wat leuk om je eerste verhaaltje te lezen! Het is wel echt een totaal andere wereld dan hier in het ons dichtbevolkte kikkerlandje. Ik vind wel een raar idee dat het bij jou nu al bijna einde van de dag en dat bij ons nu middag en dat wij zo Demi d'r verjaardag gaan vieren. Veel plezier dit weekend met kamperen! Groetjes Leontine
  2. Reinier en Thea:
    5 december 2018
    Wat een leuk verhaal. Je kan gezellig schrijven ! Het is echt wel heel anders daar.Maar leuk dat je gaat kamperen. Wat een verwennerij ! En mooi weer er bij . Hier is het regen. Geniet maar lekker van het uitje. Liefs van opa en oma. Knuffel.
  3. Veronica:
    6 december 2018
    Eeeeey Nadia...nice to read you're story..best een avontuur!!! Grappig dat ze daar weer heeel andere gewoontes hebben..we hebben hier idd net sinterklaas gevierd en jij zit al volop in de kerst 🎄🎄Hoop dat je je draai kunt vinden daar en lekker kunt genieten, gewoon lekker alles over je heen laten komen!! I will follow you🤣👍and have fun!!!x Veroon
  4. Laura van der Burg:
    7 december 2018
    Leuk om je verhaal te lezen! Ik hoop dat je snel je draai vindt. Geniet van alle mooie dingen die je mee maakt daar (en het lekkere weer). Succes! x
  5. Roelie Krabman:
    7 december 2018
    Hallo Nadia
    Fijn dat je een goede maar een vermoeiende reis heb gehad
    Het is heel herken baar voor mij ik ben er ook geweest in Australia
    Geniet ervan als het kan tot de volgende mail ben op de hoogte met alles Gr Roelie By .By Ik hoop dat mijn mail goed over komt ??.Roelie >
  6. Oma van Kastel:
    21 december 2018
    lieve Nadia, eindelijk ook een berichtje van mij. Ik wens jou mooie kerstdagen en een goed nieuwjaar. Lieve groet van Oma van Kasteel.