De tijd vliegt

11 januari 2019 - Reidsdale, Australië

Hoi allemaal,

Na een tijdje afwezig te zijn geweest vond ik het weer eens tijd een blog te plaatsen. Inmiddels zijn we al in 2019 aanbeland en het gaat me allemaal veel te snel! Als ik niet op de kinderen pas ben ik wel aan het werk in de pub, en als ik dan echt even vrij heb ben ik bezig met het plannen van de reis na mijn au pair tijd.

Kerst en oud en nieuw waren erg gezellig, ook al had ik niet echt het ’kerstgevoel’ met 33 graden. De kinderen kwamen me al om half 5 sochtends wakker maken met de mededeling dat de kerstman geweest was en dat ze zo snel mogelijk alle cadeaus wilden uitpakken. Kerst is hier een ontzettend commercieel gebeuren, ik denk nog meer dan in Europa. De kinderen kregen zo veel cadeaus! Later op de dag hebben we familie bezocht en heb ik cricket leren spelen, een sport die erg groot is hier. Overigens heeft Australië maar 1 kerstdag, en de dag erna gaat iedereen eigenlijk weer gewoon aan het werk. 30 december ben ik naar Melbourne gevlogen voor oud en nieuw. Die trip had ik vrij last minute geboekt,  ik denk 3 dagen vantevoren. Melbourne is een mooie stad en echt ontzettend groot, nu met NYE ook ontzettend druk dus. Ik heb een hoop nieuwe mensen leren kennen in het hostel en met een aantal van hen ook oud en nieuw gevierd. Het vuurwerk was erg indrukwekkend! De volgende dag moest ik savonds werken, dus vloog ik middags weer terug naar Canberra.

Verder ben ik dus een beetje begonnen met het plannen van mijn trip vanaf half/eind februari tot april. Ik heb 25 februari afgesproken met een Nederlands meisje in Sydney, en met haar zal ik een paar weken samen reizen. 13 februari komt de nieuwe au pair hier, dus ik heb nog 12 dagen om te overbruggen. Waarschijnlijk blijf ik nog wel een aantal dagen langer in braidwood en daarna wil ik graag een weekje naar een eiland. Waarschijnlijk wordt dat Norfolk Island maar dat weet ik nog niet zeker. ik heb ook gekeken voor tickets naar Fiji, maar februari is het regenseizoen daar :) dus daar ga ik nog even goed over nadenken.

Hopelijk is alles goed met jullie daar, ik vermaak me hier prima en wil voorlopig nog niet weg :)

Liefs Nadia

1. Gerry:
    12 januari 2019
    Wat een supertijd Nadia! Leuk om te lezen. Veel plezier verder!
  2. Reinier en Thea:
    12 januari 2019
    Wat leuk Nadia! Wat beleef je veel! En inderdaad wat gaat de tijd snel. Nog maar 12 dagen schrijf je en dan ga je zelf nog een poosje op reis. Geniet maar veel. Liefs van ons beiden.🌟👍😎🙋
  3. Roelie Krabman:
    14 januari 2019
    Hoi . Nadia .
    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt geniet met alles .
    Melbourn daar ben ik ook geweest ,in Templestow daar woont een neef van mij .
    Canberra ook dat kom t voor mij ook heel bekend over .
    Met Fam geweest in het parlements gebouw en gelogeerd in de Universieteitschool gelogeerd .Je gaat ook naar Sydney .
    Pas gezien uit Sydney uit de TwonHall tournee van Andrè Rieu,s Nieuwsjaarsconcert
    in de bioscoop mijn hart ging weer open ,ik hoop dat mijn mail goed over komt ,
    ik hoor wel hoe je het vind daar ook voor mij bekend ??
    Geniet er van tot de volgende mail Groetjes van Tante Roelie Bye Bye .Roelie
  4. Astrid van Stein:
    26 januari 2019
    Hallo Nadia wat leuk om je verhalen te lezen en wat heb je het naar je zin . Je maak heel wat mee
    En heerlijk zo nog een paar weken door het land heen reizen en dan ook nog gezellig met een vriendin . Geniet er nog lekker van en tot je volgende verhasl
  5. Oma van Kastel:
    31 januari 2019
    Lieve Nadia,fijn dat je het zo naar je zin hebt.Nu nog even voor je zelf zorgen en genieten van je uitstapjes Groet van Oma van Kasteel.