Aussie life

31 januari 2019 - Braidwood, Australië

Hoi iedereen!

2,5 week verder alweer. Ik merk dat het me allemaal veel te snel gaat. Deze week zijn de scholen weer begonnen, dus weer een hele andere routine dan vakantie! De 2 oudsten gaan nu elke dag naar school en de jongste gaat 3 dagen in de week naar pre-school. Voor mij betekent dat elke dag om 6.30 opstaan zodat ik om 7u klaar ben om de kids te helpen met de ochtendroutine. Daarna breng ik of Katie ze naar school of de bushalte waar ze opgehaald worden door de schoolbus. Eind van de dag haal ik ze dan weer op en pas ik op tot een van de ouders weer thuis is. Daarna ga ik vaak werken in de pub! Over het algemeen dus best druk, maar overdag heb ik wel veel tijd voor mezelf. Zelfs als ik alleen op Jack (de jongste) pas, dat is nu een makkie vergeleken met alle 3 de kids tegelijk! :)

Afgelopen week heb ik voor het eerst in een van de ute’s mogen rijden (soort pick-up) omdat Joe iemand nodig had om te helpen zn tractor uit een kuil te trekken en ik de enige was die thuis was. Het stuk land waar hij bezig was was erg onherbergzaam, dus hij reed voor mij met de bulldozer om alle bomen en stenen uit de weg te ruimen. Ik moet zeggen dat ik dacht dat ik al aardig ‘off-road’ had gereden, maar dat was nog niks vergeleken met dit haha. Steile heuvels en afdalingen, haarspeldbochten, steile kliffen naast me, modder, zand, gras, heb alles gehad. Uiteindelijk de tractor uit de modder gekregen maar helaas niet terug kunnen rijden omdat de versnelling vast zat in reverse. Maar het was een hele ervaring. Kan nu zeggen dat ik letterlijk overal heb gereden.

Deze week ook veel wombats tegen gekomen op de weg. Het lijkt wel of die beesten wachten tot er een auto aankomt en dan spontaan de weg op rennen. Gevaarlijk, want het schijnt als je er 1 aanrijdt het net is alsof je tegen een rots rijdt, heb ik me laten vertellen. Gelukkig gaat alles tot nu toe goed :) Temperatuur is hier tot nu toe nog prima, bijna elke dag boven de 30 graden. Het gaat wel iets afkoelen en er komt iets meer regen, maar we mogen niet klagen! Wel regelmatig onweer, en flink ook, maar dat heeft ook wel weer wat. Ik hoorde dat het bij jullie weer lekker koud is en zelfs weer aan het sneeuwen is?! Dat mis ik dan weer totaal niet :)

Waarschijnlijk kan ik na mijn verblijf bij de familie wat langer in het hotel verblijven, en mocht er geen kamer vrij zijn heeft Amber (collega) en zelfs de manager (Allison) me een slaapplaats aangeboden. Ze zijn dus erg tevreden en zouden het leuk vinden als ik wat langer blijf. 9 februari zijn de Braidwood races, een erg groot evenement hier. Net buiten de stad is een renbaan waar ongeveer iedereen dan naartoe gaat. Savonds is er live muziek en schijnt het mega druk (‘packed’) te worden. Een paar meiden die regelmatig in de pub komen hadden al gevraagd of ik met hen mee ga kijken naar de races. Iedereen is ontzettend aardig en ik word erg betrokken in de hele community. Voel me al bijna een local hahaha. Zorgt er ook voor dat ik hier dus eigenlijk nog niet weg wil :)

Oh bedankt voor jullie reacties op mijn vorige verhalen trouwens, erg leuk om te lezen! Tot de volgende :)

Liefs Nadia

1. Reinier en Thea:
    31 januari 2019
    Wat leuk Nadia, je wordt echt een hele Aussie ! Spannend zo,n rit die je maakte. Ik doe het je niet na. En leuk dat je daar dan kan blijven , ze zijn wel heel tevreden met je. Maar je blijft toch niet in Australie al ben je verzekerd van een baan ?. We missen je ook wel hoor. Heb nog veel plezier ook bij de race en geniet van de warmte, hier is het koud !
  2. Roelie Krabman:
    3 februari 2019
    Hoi Nadia ,
    Om zo te lezen heb je het erg naar je zin en doe je heel wat ervaringen op ,mischien ga je wel nog een keer terug als je tijd om is ???.
    Op t v gezien dat het heel erg warm is kan je er tegen ?? Hier wat kouder en sneeuw
    je bent nu op de helft .het gaat nuop schieten geniet er nog van alles tot de volgende mail .ik geniet ook van jou mail hoop dat deze mail goed over komt groetjes van Tante Roelie .
  3. Roelie Krabman:
    2 maart 2019
    Hoi Nadia <
    De tijd gaat op schieten ,je heb denk ik heel veel gezien geniet er nog maar van ??.
    Je maakt denk ik veel mee ? Ben je nu aan het werken en vacantie houden we horen het wel ,en straks veel verhalen en mischien foto,s
    Het is een klein berichtje maar ik leef mee in gedachten tot de volgende mail voor dat je weer terug komt ? Groetjes van Tante Roelie Bye Bye ,.
  4. Roelie Krabman:
    30 maart 2019
    Hallo nadia ,
    De tijd is nu bijna voor bij ,je kan terug zien op een fijne tijd wat je al zo gezien en beleefd hebt ??? Ik wens je een goede reis terug en tot ziens !!!!,
    Groetjes van Tante Roelie ,Ik hoop dat deze mail nog over komt !!!..